21 Mart 2011 Pazartesi

Hayal... Hayaller.. Hayal et!

İnsan alemde hayal ettiği müddetçe yaşar demiş Yahya Kemal

Salonda uzanmış tavana bakıp geçen gece olanları düşünüyordum bir anda aklıma geldi. Perşembe gecesi Hayal Kahvesi’nin 20. yaşını kutlamaya gittik. HAYAL Kahvesi, ne güzel bir isim… 20 yıldır var mekan, ben kendimi bildim bileli var, kaç gez gittiğimi hatırlamıyorum bile ama ilk kez o gün ismi dikkatimi çekti ve hayal kurmaktan ne kadar uzak olduğumu farkettirdi bana. Halbuki ne güzeldir hayal kurabilmek, gidemediğin yerleri gezersin, yaşayamadıklarını yaşarsın, tanımadığın insanlarla aşk, meşk edersin.. Hayal edebildiğin sürece varsın, hatta mutlu bir sen varsın.

Hayal edemedikçe bir yerlere varmak da zor. Zira ben cok hayal kurabilen birisi değilimdir. Küçükken neler neler düşlerdim de şimdi gerçekliğin prangalarına hapsolmuş, çürüyorum. Tam dalıyorum düşe, besliyorum onu ki daha güzel olsun diye bir anda telefondan mesaj sesi geliyor, hoop hemen güne dön, sonra kurduğun hayal da tam ortasından çatırdamaya  başlasın. Sonra diyorum bu kara günlerde nasıl güzel şeyler düşünebilir ki insan, çocukluk yapma Dilek bu kadar toz pembe değil hayat diyorum hoop yine hayaller alt üst olmuş. Hayal kurmak, istemek ve sonrasında başarısız olma ve  kaybetme ihtimali… Yine aynı korkuyla başbaşa kalmak, tüm benliğimi saran endişelerle başa çıkmaya çalışmak.

Kaçıp uzaklara gitmenin bile hayalini kuramıyor olmak, çünkü ben benle geleceğim, çok sıkıc. Ya da nasıl gideceğim, çocukları nereye bırakacağım, anamı o kadar uzun süre nasıl yalnız koyacağım. "Hayatın çilesine beni bağlayan bu iplerden nasıl kurtulurum ki”ler elimi kolumu bağlıyor.  Sürekli ihtiyaçları ertelemek, birilerine bir şeylere bağlı kalmak. Bu kadar bencil yaşadığımız hayatlar aslında tam bir bağımlılık timsali; Geçmişe, durumlara, insanlara, evlere, eğlenceye. Umarsızca yaşıyor zannerken aslında tek yaptığımız “kim ne derlerle, yalnız nasıl yaparımlarla” kaçıp durmak...

Etrafıma bakıyorum, her telden insan var. Birileri hayata dair endişeler ve geçim derdiyle boğuşurken, bir tarafta da “amaan, ne olacak canım?”cılar. Kim daha iyi yaşıyor ve daha mutlu diyorsanız, tabii ki amaan canım’cilar. Çünkü hiç birşeye takmıyorlar, birşeyler olduğunca var onlara ve oldukça kullananlar onlar. Az olsa da farketmiyor, coğu gelse ohh ne güzel diyorlar. Ben ve yakın çevrem ise sürekli mücadele halindeyiz, en iyisi olsun, aman birilerini incitmeyelim, aman yanlış yapmayalım, aman ona buna laf olmasın... Derken derken bir bakmışız ruhen çöküp kalmışız. Bu sonsuz amanlar yüzünden asıl ihtiyaçları bir kenara atıp onun bunun isteklerini yapmaya gömülmüşüz. Askeri olmuşuz etrafın. Sonra ara ara patlak veren endişe krizleri ve depresyonlarla savaşma hali. Çünkü sanıyoruz ki bizim kötü olmaya bile hakkımız yok, neymiş elimiz ayağımız tutuyormuş, Allah'a şükür 1 kap aşımız pişiyormuş, başımızı sokacak bir evimiz varmış, miş, muş… Ohoooo bunlar yetmiyor ki, keşke yetse…

Tarihe baktığımızda bir şeylerin sadece hayal edilebildiği sürece gerçekleştiğini görüyoruz. İyi ya da kötü örnekler var, tartışılır ama bir doğru var, her kim ki hayal kuramıyorsa yaşamaktan anlamıyor demektir ve geleceğe dair hiçbir yatırımı ya da garantisi yoktur… 


Koca koca adamlar onlarca özlü söz söylemiş, beni bir nebze de olsa gaza getirenlerden bazılarını paylaşasım geldi, hep beraber gazlanalım diye.. (Ammaaan, iyice anneme benziyorum, özlü söz paylaşımı, o da arada gaza gelip SMS atar) 


Büyük şeylerin hayali ile yaşa, hiç olmazsa daha küçük şeyleri yapmak imkanı bulursun - J. Bernard

Düşlerinizi kovmayın, çünkü onlar gidince belki siz kalırsınız ama artık yaşamıyorsunuz demektir - Mark Twain
En büyük işler, büyük hayaller kurma özelliği olan insanlarca başarılmıştır - William Russell

Gözler az gördüğü, kılaklar az duyduğu ölçüde hayal gücü artar - Stefan Zweig

Diyeceğim şudur ki hayal edebildiğim sürece daha iyi hissedeceğimi biliyorum. En azından hayallerimde daha cesur olabilirim hayata karşı. Hayallerimle uzaklaşabilirim boğucu insanlardan, savaşlardan, adaletsizlikten… 

Ehh artık  bana müsaade, balonuma atlayıp hayallerime kavuşacağım günü hayal etmeye gidiyorum, şans dileyin...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder